Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   



Ursula-Georgine Småland Goth

Institutt for helse og trening (Professor) - Høyskolen Kristiania

Avdeling for interkulturelle studier (Professor) - NLA Høgskolen

NLA Høgskolen (Forskningsleder) - NLA Høgskolen

Goth-bilde

Kontaktinfo


Høyskolen Kristiania

E-post

Telefon
95965969

NLA Høgskolen

E-post

NLA Høgskolen

E-post

Annet

Besøksadresse
Høyskolen Kristiania; Prinsensgate/P2-18, Oslo.

Privat e-post

Samarbeidsrelasjoner
NFMH (Nasj. forskningsnettverk for migrasjon og helse), COST (European Cooperation in Science and Technology), NLA høyskolen, Oslo Kommune, Aal kommune, UIB (Universitetet i Bergen), FHI (Folkehelseinstitutt), Innvandrerrådet Oslo, Universitetet i Desujon (Sør Korea); Forskernettverk for tropiske og importerte sykdommer v.OUS (Oslo Universitetssykehus) Universitetet i Gøteborg. EUPHA (European Public Health Association); NOFIK (Norsk forening for interkult. kompetanse);

Vitenskapsdisipliner

Andre helsefag

Andre pedagogiske fag

Bedriftsøkonomi

Epidemiologi medisinsk og odontologisk statistikk

Forebyggende medisin

Samfunnsmedisin, sosialmedisin

Emner

Arbeidsinkludering

Diversity management

Fastlegeordning

Folkehelse

Frivillighet

Health literacy

Helsefremmende

Helsetjenesteforskning

Interkulturell kommunikasjon

Mangfoldsledelse

Migrasjon

Migrasjonspedagogikk

Minoritetshelse

Organisasjon og ledelse

Salutogenese

Land

Bosnia-Hercegovina

Israel

Rwanda

Sør-Korea

Østerrike

Forskningsetisk erklæring

Jeg har satt meg inn i og lover å følge Helsinkideklarasjonen

Jeg har satt meg inn i og lover å følge NENT etiske retningslinjer

Jeg har satt meg inn i og lover å følge NESH etiske retningslinjer

Personinformasjon

Curriculum Vitae


Forskningsopphold

Registrerte forskningsopphold i Cristin

Hovedpublikasjoner

Lenke til hovedpublikasjoner

Prosjekter

Simulering som didaktisk tilnærming i helsefaglig opplæring

Norway: Migrants and mental health

Mammografi - adgang og bruk

Fra frafall til kvalitet - Helhetlig yrkesopplæring – og relevant yrkesfaglærerkompetanse - i samarbeid mellom skole, bedrift og høgskole

Verdier til besvær? Aktuelle didaktiske utfordringer i skole og barnehage.

Simulering som didaktisk tilnærming: Å tilrettelegge for likeverdige helsetjenester for innvandrerpasienter med kommunikasjonsutfordringer

Access to Health and Social Services for Elderly 60 aged in Slovakia: Public Health Perspective

Folkehelse i et norsk perspektiv

Evaluering av førstegangshelseundersøkelser hos innvandrere med flytningbakgrunn og deres familie

Professional education: Core values today

Undervisning og Læring gjennom Zoom

Informal Caregivers and Psychosocial Support: Analysis of European Dementia Policy Documents

Online språkopplæring for innvandrerstudenter i barnehage- og grunnskolelærerutdanning som står i fare for å falle ut av utdanningsløpet

Kvalitet i pedagogisk praksis

Primary health care - 10 years after the introduction of the GP Scheme

COVID-19 among the Pakistani immigrant population in Northern Europe

Mangfold i det norske klasserommet. Utfordringer og muligheter i lærerutdanningen

TiKu (Tilrettelagt språkkurs for bi-linguale minoritetsstudenter i lærerutdanningen)

Mangfald og samhandlingsmønster i skulefellesskapet

Folkehelse og vern av historiske fartøy i Norge

Immigrants use of the General Practitioner Scheme - a mixed method study / Innvandreres bruk av fastlegeordning


Forskningsgrupper

Operativ pedagogikk
Anvendt Folkehelse (AnFo)
Trope og importsykdommer

Søk i eksterne biblioteksdatabaser

NORART
PUBMED
ORIA